Załącznik do Zarządzenia Nr 7/2020
z dnia 01 czerwca 2020 r.
Dyrektora Ośrodka
Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim
REGULAMIN ORGANIZACYJNY OŚRODKA POMOCY
SPOŁECZNEJ W NOWOGRÓDKU POMORSKIM
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
Regulamin Organizacyjny Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim zwany dalej ,,Regulaminem” określa:
- Strukturę i organizację Ośrodka Pomocy Społecznej, zwanym dalej ,,Ośrodkiem”.
- Zasady kierowania Ośrodkiem.
- Zasady i zakresy działania komórek organizacyjnych.
§2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Ośrodku – należy rozumieć Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim.
- Dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim.
- Pracownikach – należy rozumieć pracowników zatrudnionych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim.
- Wójcie – należy rozumieć Wójta Gminy Nowogródek Pomorski.
- Radzie Gminy – należy przez to rozumieć Radę Gminy Nowogródek Pomorski.
§3
- Ośrodek jest samodzielną jednostką budżetowej.
- 2. Siedziba Ośrodka znajduje się w Nowogródku Pomorskim ul. Szkolna 3.
- 3. Obszarem działalności Ośrodka jest teren Gminy Nowogródek Pomorski.
- Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu Ośrodka, niniejszego Regulaminu, aktów prawnych wydanych przez Radę i Wójta oraz na podstawie zarządzeń Dyrektora.
Rozdział II
Zakres działania i zadania Ośrodka
§4
Ośrodek realizuje zadania własne i zlecone na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
- 1. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2019 r., poz. 5069/
- 2. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych /Dz.U. 2019 r., poz. 869/
- 3. Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych /Dz.U. z 2018 r., poz. 1260/
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /Dz.U. z 2018 r., poz. 1508 ze zm./
- 5. Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych /Dz.U. z 2017 r., poz. 1769 ze zm./
- 6. Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów /Dz.U. Nr 192, poz. 1878 ze zm./
- 7. Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych /Dz.U. z 2018 r., poz. 180 ze zm./
- 8. Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne /Dz.U. z 2018 r., poz. 755 ze zm./
- 9. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych /Dz.U. z 2017 r., poz.1938 ze zm./
- 10. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie /Dz.U. z 2015 r. poz. 1390 ze zm./
- 11. Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej /Dz.U. z 2018 r., poz. 998/
- Ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustalaniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów /Dz.U. z 2016 r., poz. 162/
- 13. Ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r o Karcie Dużej Rodziny /Dz.U. z 2017 r. poz.1832/
- 14. Ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci / Dz.U. z 2018r. poz. 1851 ze zm./
- Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz.U. z 2018 r., poz. 450 ze zm./
- Ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,, Za życiem” /Dz.U. z 2016 r., poz. 1860 ze zm. /
- 17. Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
/Dz.U z 2018 r., poz. 1265/
- 18. Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. 2017 r., poz. 882/
- Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. 2018 r., poz. 1000/
- 20. Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu ,,Dobry start ,, / Dz.U. z 2018 r. poz. 1061/
- 21. Innych przepisów dotyczących jednostek pomocy społecznej i jednostek budżetowych.
§5
- Podstawowym zadaniem Ośrodka jest zaspakajanie niezbędnych potrzeb rodzin i osób zamieszkałych i czasowo przebywających na terenie Gminy Nowogródek Pomorski, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, które wykorzystując własne zasoby i możliwości nie są w stanie ich pokonać.
- Ośrodek zaspokaja niezbędne potrzeby życiowe osób, w szczególności poprzez umożliwienie im życia w warunkach odpowiednich dla godności człowieka, podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia oraz ich integracji ze środowiskiem.
§6
- Realizując zadania zlecone Ośrodek kieruje się w szczególności ustaleniami przekazanymi przez Wojewodę Zachodniopomorskiego oraz innych organów zlecających zadania w ramach obowiązującego prawa.
- Wykonując zadania własne gminy Ośrodek kieruje się uchwałami rady oraz ustaleniami i zaleceniami Wójta.
Rozdział III
Zasady kierowania Ośrodkiem
§7
- Pracą Ośrodka kieruje Dyrektor.
- Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje pracownik upoważniony przez Dyrektora Ośrodka.
- Obsługę finansowo-księgową Ośrodka zapewnia Urząd Gminy Nowogródek Pomorski.
§8
- Dyrektor Ośrodka jest organizatorem i koordynatorem realizacji zadań Ośrodka na terenie Gminy Nowogródek Pomorski, odpowiada za ich poziom, dysponuje środkami na realizację ww. zadań.
- Dyrektor zatrudnia i zwalnia pracowników Ośrodka oraz wykonuje wobec nich inne czynności z zakresu prawa pracy, w tym ustala dla nich szczegółowe zakresy obowiązków.
§9
Do obowiązków i uprawnień Dyrektora należy w szczególności:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w związku z działalnością Ośrodka i prawidłową gospodarką finansową i materialną Ośrodka.
- Prawidłową politykę personalną i płacową Ośrodka.
- Zapewnienie właściwej organizacji pracy ośrodka, dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy.
- Czuwanie nad przetwarzaniem danych osobowych w Ośrodku.
- Wydawanie przepisów wewnętrznych obowiązujących w Ośrodku.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków.
Rozdział IV
Organizacja Ośrodka
§10
W skład Ośrodka wchodzą:
- Dyrektor
- Kierownik – stanowisko ds. świadczeń rodzinnych
- Stanowisko ds. pierwszego kontaktu
- Stanowisko ds. pracy socjalnej
- Stanowisko ds. usług
- Stanowisko ds. świadczeń przyznawanych decyzją
- Opiekun
- Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
- Placówka Wsparcia Dziennego
- Dzienny Dom Pobytu „Senior +”.
§11
Kierownik wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Dyrektora. Do kompetencji Kierownika należy:
- Koordynacja pracy sekcji świadczeń rodzinnych:
- Ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, jednorazowych świadczeń „Za życiem” oraz świadczeń Dobry start, stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych, Zachodniopomorskiej Karty Rodziny, Zachodniopomorskiej Karty Seniora oraz Karty Dużej Rodziny.
- Opracowywanie decyzji oraz odpowiednich dokumentów w zakresie:
- świadczeń wskazanych w ust. 1 ,
- prowadzonych postępowań wobec dłużników alimentacyjnych .
- Bieżące wprowadzanie i aktualizacja w systemie informatycznym danych osobowych:
- osób ubiegających się, pobierających świadczenie wskazane w ust. 1 oraz członków ich rodzin,
- dłużników alimentacyjnych.
- Analiza i gromadzenie dokumentacji w sprawach świadczeń wskazanych w ust. 1 oraz dłużników alimentacyjnych .
- Bieżące informowanie Księgowego o konieczności zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób korzystających ze świadczeń udzielanych oraz konieczności stosownego ich wyrejestrowania w przypadku utraty uprawnień.
- Sporządzanie dokumentów związanych z wypłacaniem świadczeń tzn. list wypłat z uwzględnieniem formy odbioru.
- Systematyczna współpraca z właściwymi komornikami sądowymi.
- Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych.
- Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań.
- Prowadzenie pozostałych spraw wynikających z zakresu obowiązków.
- Koordynowanie, współpraca i nadzór nad Placówką Wsparcia Dziennego.
- Prowadzenie kontroli w ramach realizowanych zadań.
- Dbanie o prawidłową realizację umów, porozumień i sprawozdań.
- Kierownik zastępuje Dyrektora w czasie jego nieobecności lub w przypadku długotrwałej niemożności sprawowania przez niego funkcji i kieruje Ośrodkiem poprzez wykonywanie związanych z tym zadań i kompetencji.
- Czasowe zastępstwo Dyrektora obejmuje uprawnienia Kierownika wynikające z przepisów prawa pracy w stosunku do pracowników Ośrodka oraz spraw dotyczących zmian w organizacji pracy Ośrodka za wyjątkiem nawiązywania umów o pracę i ich rozwiązywania.
§12
Stanowisko ds. pierwszego kontaktu wykonuje zadania w szczególności w zakresie:
- Przyjmowania osób zgłaszających się po raz pierwszy do Ośrodka i kierowanie ich do właściwego Stanowiska po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy;
- Udzielania osobom i rodzinom informacji w sprawach pomocy społecznej, organizacji pracy ośrodka pomocy społecznej oraz prawach i uprawnieniach oraz instytucjach właściwych do załatwienia sprawy osoby zgłaszającej się do ośrodka;
- Przeprowadzania rodzinnego wywiadu środowiskowego;
- Współpracy i współdziałania z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa, umawianie na spotkania;
- Przyjmowania i wydawania zaświadczeń osobom zainteresowanym w oparciu o dokumenty i oświadczenia oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń;
- Przygotowywania wstępnej dokumentacji niezbędnej do przyznania różnych świadczeń.
§13
Do zadań Stanowiska ds. pracy socjalnej należy między innymi:
- Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;
- Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
- Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
- Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
- Współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi, mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów, w szczególności poprzez pracę socjalną ze społecznością lokalną (organizowanie społeczności lokalnej);
- Organizowanie różnorodnych form pomocy, w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych, odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym;
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej poprzez pracę z rodziną przeżywającą trudności w wypełnianiu funkcji wychowawczej, prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka z rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, realizację usługi asystenta rodziny;
- Realizację zadań w ramach procedury „Niebieskie Karty”;
- Świadczenie usług poradnictwa prawnego i psychologicznego;
- Realizacja zadań Ośrodka z zakresu ustawy o ochronie zdrowia psychicznego;
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym.
§14
Zadania Stanowiska ds. usług tworzą następujący katalog:
- a) Usługi profilaktyczne, adresowane do osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym skupiające się na pracy socjalnej, edukacji, poradnictwie, pomocy dla samopomocy, terapii oraz innych podobnych usługach.
- b) Usługi aktywizujące, adresowane do osób w wieku aktywności zawodowej pozostających bez zatrudnienia, osób niepełnosprawnych, których dysfunkcje w sferze społecznej można kompensować usługami specjalistycznymi, w ramach usług asystenckich adresowanych do osób niepełnosprawnych, w szczególności osób samotnych.
- c) Usługi interwencyjne, służące zabezpieczeniu niezbędnych podstawowych potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych, chorych w ramach usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania, ośrodkach wsparcia, w rodzinnych domach pomocy, w mieszkaniach chronionych i domach pomocy społecznej, a także osób i rodzin znajdujących się w sytuacjach kryzysowych (przemoc, handel ludźmi, klęski żywiołowe i zdarzenia losowe).
§15
Ramowy zakres zadań Stanowiska ds. świadczeń to:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń pomocy społecznej:
- świadczeń pieniężnych:
1) zasiłek celowy i specjalny zasiłek celowy,
2) zasiłek okresowy,
3) zasiłek stały;
- świadczeń niepieniężnych:
1) posiłek,
2) usługi opiekuńcze,
3) usługi opiekuńcze specjalistyczne,
4) sprawienie pogrzebu,
5) składki na ubezpieczenie zdrowotne,
6) składki na ubezpieczenie społeczne.
- Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej.
- Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
- Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa.
- Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań gminy albo innych jednostek organizacyjnych gminy, w szczególności ustalanie uprawnień do:
- świadczeń zdrowotnych,
- świadczeń opiekuńczych,
- dodatków mieszkaniowych,
- obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach gminy,
- Potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej na podstawie przepisów ustawy o rencie socjalnej.
- Przeprowadzenie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie.
- Wskazywanie na polecenie sądu opiekuńczego kandydata na opiekuna małoletniego lub ubezwłasnowolnionego całkowicie.
- Kierowanie do domów pomocy społecznej oraz umieszczanie w nich skierowanych osób.
- Zapewnienie usług w ośrodkach wsparcia.
- Obsługa systemu OPIEKA w szczególności:
- przygotowywanie projektów decyzji,
- przygotowywanie sprawozdawczości na rzecz innych komórek Ośrodka,
- przygotowywanie list wypłat.
- przygotowywanie danych do sprawozdań.
§16
Zadania Placówki Wsparcia Dziennego określone są w Regulaminie organizacyjnym Placówki.
§17
Zadania Dziennego Domu Pobytu określone są w Regulaminie organizacyjnym DDP.
Rozdział V
Zasady funkcjonowania Ośrodka
§18
Pracownicy Ośrodka w wykonaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§19
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności, zgodnie z ustawą o finansach publicznych.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§20
- Poszczególni Pracownicy Ośrodka realizują zadania wynikające z przepisów prawa
i niniejszego regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej. - Pracownicy są zobowiązani do współdziałania w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Rozdział VI
Zadania wspólne dla wszystkich pracowników Ośrodka
§21
Do wspólnych zadań pracowników Ośrodka należy :
- Prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań określonych w aktach prawnych będących podstawą działalności Ośrodka.
- Przygotowywanie projektów pism do zatwierdzenia i podpisania przez Dyrektora.
- Ochrona danych osobowych – przestrzeganie „RODO”.
- Właściwe przechowywanie akt spraw oraz usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy.
- Bieżące zaznajamianie się z przepisami prawa.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz instrukcji kancelaryjnej.
- Prowadzenie rejestrów spraw dotyczących danego stanowiska pracy.
- Kierowanie się zasadami etyki zawodowej.
Rozdział VII
Działalność kontrolna w Ośrodku
§22
- System kontroli obejmuje kontrole wewnętrzne i zewnętrzne.
- System kontroli wewnętrznej sprawowany przez Ośrodek obejmuje kontrolę wewnętrzną wszystkich stanowisk pracy w Ośrodku.
- Przedmiotem kontroli wewnętrznej jest prawidłowa realizacja zadań objętych zakresem poszczególnych stanowisk pracy pod kątem ich merytorycznej poprawności, celowości i zgodności z prawem.
- Kontrola wewnętrzna ma na celu ustalenie stanu faktycznego kontrolowanej działalności, rzetelne jej udokumentowanie oraz dokonanie oceny i sformułowanie stosownych wniosków.
- Czynności kontrolne w zakresie swoich uprawnień wykonuje Dyrektor.
- Działalność kontrolną prowadzi się w formie kontroli planowanych i doraźnych.
- Ze względu na zakres przedmiotowy rozróżnia się kontrole:
- a) kompleksowe – obejmujące całokształt działalności Ośrodka,
- b) problemowe – oceniające realizację wybranych zagadnień,
- c) sprawdzające – oceniające wykonanie zadań, wynikających z uprzednio prowadzonych kontroli,
- d) okresowe – wynikające z planów kontroli,
- e) doraźne - przeprowadzana w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że w działaniu doszło lub mogło dojść do naruszenia przepisów.
- Kontrole zewnętrzne odnotowywane są w książce kontroli.
- Pracownicy są zobowiązani do współpracy z organami kontroli zewnętrznej, podejmowania działań zapewniających wykonanie zaleceń i wniosków zawartych w wystąpieniach tych organów oraz przygotowywania projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne.
Rozdział VIII
Zasady podpisywania pism i decyzji
§23
- Dyrektor Ośrodka podpisuje pisma dotyczące prowadzonych postępowań oraz decyzje administracyjne na podstawie upoważnień Wójta.
- Dyrektor Ośrodka może upoważnić pracowników do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostałych w zakresie działalności stanowisk pracy.
Rozdział IX
Zasady obiegu korespondencji w Ośrodku
§24
- Korespondencję wpływającą do Ośrodka przekazuje się do wglądu Dyrektora w celu zapoznania się i jest rejestrowana w Dzienniku korespondencyjnym.
- Korespondencję przekazuje się do dalszego załatwienia pracownikom Ośrodka.
Rozdział IX
Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka
§25
Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka określa ustawa o pracownikach samorządowych oraz kodeks pracy.
§26
- Pracownikowi Ośrodka przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji zawodowych .
- Pracownikom Ośrodka, którzy wzorowo i sumiennie wykonują swoje obowiązki mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia określone w Regulaminie wynagradzania pracowników Ośrodka.
§27
W stosunku do pracowników naruszających porządek i dyscyplinę pracy stosowane są kary przewidziane w Kodeksie Pracy.
Rozdział X
Tryb Pracy Ośrodka
§28
- Czas pracy pracowników Ośrodka wynosi 40 godzin tygodniowo.
- Ośrodek jest czynny w następujących dniach:
- a) w poniedziałki w godzinach od 7:30 do 16:00,
- b) w dniach od wtorku do czwartku w godzinach od 7:30 do 15:30,
- c) w piątki w godzinach od 7:30 do 15:00.
- Dyrektor Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonych dniach i godzinach ogłaszanych do publicznej wiadomości.
- Codziennie przed rozpoczęciem pracy pracownik jest zobowiązany podpisać listę obecności.
- Wyjazdy i wyjścia służbowe muszą być dokumentowane delegacjami oraz zapisami w książce wyjść znajdującej się w Ośrodku .
- Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny dla załatwienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy. Zwolnienia udziela Dyrektor, gdy zachodzi nieunikniona potrzeba takiego zwolnienia.
- Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w ust. 6, pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jeżeli odpracował czas zwolnienia.
- Pracownik ma prawo do corocznego urlopu wypoczynkowego w wymiarze określonym w Kodeksie Pracy.
- Każdy pracownik na czas nieobecności w pracy powinien mieć wyznaczonego zastępcę zorientowanego w zagadnieniach i dokumentacji.
- Po zmianach personalnych obowiązuje protokolarne przekazanie dokumentacji wynikający z zakresów czynności.
§29
- Zabrania się wynoszenia jakichkolwiek przedmiotów stanowiących własność Ośrodka bez zgody Dyrektora.
- Przebywanie pracowników w pomieszczeniach Ośrodka poza godzinami pracy może mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu zgody Dyrektora.
- Przebywanie na terenie Ośrodka w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających jest zabronione.
- Na teren Ośrodka nie wolno wnosić alkoholu i środków odurzających.
- Pracownik będący w stanie po spożyciu alkoholu nie może być dopuszczony do wykonywania pracy.
- Obowiązuje zakaz palenia tytoniu w Ośrodku z wyjątkiem palarni lub miejsc wydzielonych do palenia odpowiednio oznakowanych i wyposażonych.
- W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy, pracownik obowiązany jest poinformować pracodawcę o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym terminie jej trwania.
Rozdział XI
Postanowienia końcowe
§30
- Szczegółowy zakres obowiązków pracowników określają zakresy czynności na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Dyrektor Ośrodka jest zobowiązany do zapoznania nowo przyjętych pracowników przed przystąpieniem do pracy ze:
- a) Statutem Ośrodka,
- b) Regulaminem Organizacyjnym Ośrodka,
- c) Przepisami ,,RODO”.
§31
- Spory kompetencyjne między pracownikami rozstrzyga Dyrektor.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, a dotyczącym funkcjonowania Ośrodka mają zastosowanie właściwe przepisy prawa, w tym ustaw których zadania są realizowane w Ośrodku.
§32
Nowe stanowiska pracy związane z realizacją zadań statutowych Ośrodka tworzy Dyrektor w ramach posiadanych środków w uzgodnieniu z Wójtem Gminy.
§33
Wszelkich zmian w regulaminie dokonuje Dyrektor Ośrodka w trybie właściwym dla jego przyjęcia.
Załącznik nr 1
do Regulaminu Organizacyjnego
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nowogródku Pomorskim
Schemat struktury organizacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim