Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 9/2022|
z dnia 16 listopada 2022 r.
Dyrektora Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Nowogródku
Pomorskim z siedzibą w Karsku
REGULAMIN ORGANIZACYJNY GMINNEGO OŚRODKA POMOCY
SPOŁECZNEJ W NOWOGRÓDKU POMORSKIM Z SIEDZIBĄ W KARSKU
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim zwany dalej ,,Regulaminem” określa:
- Strukturę i organizację Ośrodka Pomocy Społecznej, zwanym dalej ,,Ośrodkiem”.
- Zasady kierowania Ośrodkiem.
- Zasady i zakresy działania komórek organizacyjnych.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Ośrodku – należy rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim z siedzibą w Karsku.
- Dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim z siedzibą w Karsku.
- Pracownikach – należy rozumieć pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim z siedzibą w Karsku.
- Wójcie – należy rozumieć Wójta Gminy Nowogródek Pomorski.
- Radzie Gminy – należy przez to rozumieć Radę Gminy Nowogródek Pomorski.
§ 3
- Ośrodek jest samodzielną jednostką budżetową.
- Siedziba Ośrodka znajduje się w Karsku, ul. Pionierów 15/2.
- Obszarem działalności Ośrodka jest teren Gminy Nowogródek Pomorski.
- Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu Ośrodka, niniejszego Regulaminu, aktów prawnych wydanych przez Radę i Wójta oraz na podstawie zarządzeń Dyrektora.
Rozdział II
Zakres działania i zadania Ośrodka
§ 4
Ośrodek realizuje zadania własne i zlecone na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
- Ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (j. Dz. U. z 2022, poz. 559, ze zm.)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 530)
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 2268, ze zm.)
- Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 615 ze zm.)
- Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2022, poz. 1205)
- Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 2021)
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j.. Dz. U. z 2021 r. poz. 1285, ze zm.)
- Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1249)
- Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 447)
- Ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r o Karcie Dużej Rodziny (j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1744)
- Ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,, Za życiem” (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1329)
- Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( t.j. Dz.U z 2022 r., poz. 690)
- Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781)
- Innych właściwych ustaw i przepisów wykonawczych.
§ 5
- Podstawowym zadaniem Ośrodka jest zaspakajanie niezbędnych potrzeb rodzin i osób zamieszkałych i czasowo przebywających na terenie Gminy Nowogródek Pomorski, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, które wykorzystując własne zasoby i możliwości nie są w stanie ich pokonać.
- Ośrodek zaspokaja niezbędne potrzeby życiowe osób, w szczególności poprzez umożliwienie im życia w warunkach odpowiednich dla godności człowieka, podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia oraz ich integracji ze środowiskiem.
§ 6
- Realizując zadania zlecone Ośrodek kieruje się w szczególności ustaleniami przekazanymi przez Wojewodę Zachodniopomorskiego oraz innych organów zlecających zadania w ramach obowiązującego prawa.
- Wykonując zadania własne gminy Ośrodek kieruje się uchwałami rady oraz ustaleniami i zaleceniami Wójta.
Rozdział III
Zasady kierowania Ośrodkiem
§ 7
- Pracą Ośrodka kieruje Dyrektor.
- Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje pracownik upoważniony przez Dyrektora Ośrodka.
- Obsługę finansowo-księgową Ośrodka zapewnia Urząd Gminy Nowogródek Pomorski.
§ 8
- Dyrektor Ośrodka jest organizatorem i koordynatorem realizacji zadań Ośrodka na terenie Gminy Nowogródek Pomorski, odpowiada za ich poziom, dysponuje środkami na realizację ww. zadań.
- Dyrektor zatrudnia i zwalnia pracowników Ośrodka oraz wykonuje wobec nich inne czynności z zakresu prawa pracy, w tym ustala dla nich szczegółowe zakresy obowiązków.
§ 9
Do obowiązków i uprawnień Dyrektora należy w szczególności:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w związku z działalnością Ośrodka i prawidłową gospodarką finansową i materialną Ośrodka.
- Prawidłową politykę personalną i płacową Ośrodka.
- Zapewnienie właściwej organizacji pracy ośrodka, dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy.
- Czuwanie nad przetwarzaniem danych osobowych w Ośrodku.
- Wydawanie przepisów wewnętrznych obowiązujących w Ośrodku.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków.
Rozdział IV
Organizacja Ośrodka
§ 10
W skład Ośrodka wchodzą:
- Dyrektor
- Stanowiska ds. pracy socjalnej
- Stanowisko ds. świadczeń przyznawanych decyzją
- Stanowisko ds. pierwszego kontaktu
- Stanowiska ds. usług:
a) Asystent rodziny
b) Opiekun
c) Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - Placówka Wsparcia Dziennego:
a) Wychowawcy
b) Psycholog
c) Pedagog
d) Terapeuta
e) Logopeda - Dzienny Dom Pobytu „Senior +”:
a) Instruktor terapii zajęciowej
b) Opiekun
§ 11
Do zadań Stanowiska ds. pracy socjalnej należy między innymi:
- Prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;
- Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
- Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
- Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
- Współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi, mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów, w szczególności poprzez pracę socjalną ze społecznością lokalną (organizowanie społeczności lokalnej);
- Organizowanie różnorodnych form pomocy, w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych, odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym;
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej poprzez pracę z rodziną przeżywającą trudności w wypełnianiu funkcji wychowawczej, prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka z rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, realizację usługi asystenta rodziny;
- Kierowanie do domów pomocy społecznej oraz umieszczanie w nich skierowanych osób.
- Realizację zadań w ramach procedury „Niebieskie Karty”;
- Realizacja zadań Ośrodka z zakresu ustawy o ochronie zdrowia psychicznego;Obsługa systemu OPIEKA w szczególności:
a) wprowadzanie wniosków
b) wprowadzanie wywiadów
c) wprowadzanie informacji na temat pracy socjalnej
§ 12
Do zadań Stanowiska ds. świadczeń przyznawanych decyzją należy między innymi:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń pomocy społecznej.
- Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań gminy albo innych jednostek organizacyjnych gminy, w szczególności ustalanie uprawnień do:
a) świadczeń zdrowotnych,
b) świadczeń opiekuńczych,
c) dodatków mieszkaniowych,
d) obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach gminy, - Obsługa systemu OPIEKA w szczególności:
a) przygotowywanie projektów decyzji,
b) przygotowywanie list wypłat.
c) przygotowywanie danych do sprawozdań. - Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalania prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, jednorazowych świadczeń „Za życiem”, stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych, dodatków osłonowych, Zachodniopomorskiej Karty Rodziny, Zachodniopomorskiej Karty Seniora oraz Karty Dużej Rodziny.
- Obsługa systemów SR, FA, 500+, Dodatek Osłonowy, w szczególności:
a) przygotowywanie projektów decyzji,
b) przygotowywanie list wypłat.
c) przygotowywanie danych do sprawozdań. - Bieżące informowanie Księgowego o konieczności zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób korzystających ze świadczeń udzielanych oraz konieczności stosownego ich wyrejestrowania w przypadku utraty uprawnień.
- Sporządzanie dokumentów związanych z wypłacaniem świadczeń tzn. list wypłat z uwzględnieniem formy odbioru.
- Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych.
- Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań.
- Współpraca z Urzędem Gminy w zakresie zakwaterowania obywateli Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa.
- Prowadzenie pozostałych spraw wynikających z zakresu obowiązków.
§ 13
Stanowisko ds. pierwszego kontaktu wykonuje zadania w szczególności w zakresie:
- Przyjmowania osób zgłaszających się po raz pierwszy do Ośrodka i kierowanie ich do właściwego Stanowiska po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy;
- Przyjmowania i ewidencjonowania korespondencji wpływającej do Ośrodka
- Rozpoznawania oraz analizy indywidualnych potrzeb mieszkańców danego rejonu we współpracy z pracownikami socjalnymi i asystentem rodziny
- Udzielania osobom i rodzinom informacji w sprawach pomocy społecznej, organizacji pracy ośrodka pomocy społecznej oraz prawach i uprawnieniach oraz instytucjach właściwych do załatwienia sprawy osoby zgłaszającej się do ośrodka;
- Współpracy i współdziałania z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa, umawianie na spotkania;
- Przygotowywania wstępnej dokumentacji niezbędnej do przyznania różnych świadczeń.
- Uczestniczenia w analizie i ocenie skuteczności stosowanych form pomocy i metod pracy socjalnej
§14
- Na stanowiska ds. usług składają się:
a) Asystent rodziny
b) Opiekun
c) Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
a) Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
b) Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego
c) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych
d) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiazywaniu problemów psychologicznych
e) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiazywaniu problemów wychowawczych z dziećmi|
f) Wspieranie aktywności społecznej rodzin
g) Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
h) Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej przez członków rodziny objętej wsparciem
i) Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.\
j) Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin
k) Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci
l) Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną
m) Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co sześć miesięcy i przekazywanie jej Dyrektorowi GOPS
n) Sporządzanie na wniosek Sądu, opinii o rodzinie i jej członkach
o) Monitorowanie funkcjonowanie rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
p) Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny\
q) Współpraca i sporządzanie gminnych programów wspierania rodziny
r) Sporządzenie planów pracy z rodzinami, których dzieci przebywają w pieczy zastępczej i skoordynowanie ich z planami pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej, koordynatora pieczy zastępczej. - Do zadań opiekuna należy świadczenie usług opiekuńczych u podopiecznych, w szczególności:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych:
- utrzymywanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez podopiecznego
- przygotowywanie lub pomoc w przygotowywaniu posiłków
- pomoc w zakupie artykułów spożywczych, przemysłowych oraz leków
- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych
- pomoc w przynoszeniu opału, jeśli jest taka konieczność
c) opieka higieniczna, zaleconą przez lekarza|
d) pielęgnacja:
- pomoc w czynnościach higieniczno-sanitarnych
- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń
- zamawianie koniecznych wizyt lekarskich, w przypadku konieczności uczestniczenie w wizytach lekarskich
e)podtrzymywanie psychofizycznej kondycji podopiecznego:
- podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań
- zapewnienie, w miarę możliwości, kontaktów podopiecznych z otoczeniem.
- organizowanie, w miarę możliwości, spacerów - Do zadań asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej należy pomoc przy wykonywaniu codziennych czynności oraz wsparcie w zakresie funkcjonowania w życiu społecznym dla pięciu podopiecznych, osób niepełnosprawnych z terenu Gminu Nowogródek Pomorski, zgodnie z wytycznymi Projektu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”
Usługi w szczególności polegać będą na pomocy asystenta w:
- wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne/ rozrywkowe/ społeczne/ sportowe itp.)
- wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne
- zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji
- załatwieniu spraw urzędowych
- nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju instytucjami,
- korzystaniu z dóbr kultury (tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.)
- wspieraniu aktywności społecznej osób niepełnosprawnych
- pomocy w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu społecznym osób niepełnosprawnych
- zapewnieniu osobom niepełnosprawnym wsparcia i pomocy adekwatnej do ich potrzeb
- dążenie z podopiecznym do poprawy funkcjonowania osoby niepełnosprawnej w środowisku
- ograniczanie skutków niepełnosprawności i stymulowanie osób niepełnosprawnych do podejmowanie aktywności i niezależności
- zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych.
§ 15
Zadania Placówki Wsparcia Dziennego określone są w Regulaminie organizacyjnym Placówki.
§ 16
Zadania Dziennego Domu Pobytu określone są w Regulaminie organizacyjnym DDP.
Rozdział V
Zasady funkcjonowania Ośrodka
§ 17
Pracownicy Ośrodka w wykonaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 18
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności, zgodnie z ustawą o finansach publicznych.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 19
- Poszczególni Pracownicy Ośrodka realizują zadania wynikające z przepisów prawa i niniejszego regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
- Pracownicy są zobowiązani do współdziałania w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Rozdział VI
Zadania wspólne dla wszystkich pracowników Ośrodka
§ 20
Do wspólnych zadań pracowników Ośrodka należy :
- Prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań określonych w aktach prawnych będących podstawą działalności Ośrodka.
- Przygotowywanie projektów pism do zatwierdzenia i podpisania przez Dyrektora.
- Ochrona danych osobowych – przestrzeganie „RODO”.
- Właściwe przechowywanie akt spraw oraz usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy.
- Bieżące zaznajamianie się z przepisami prawa.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz instrukcji kancelaryjnej.
- Prowadzenie rejestrów spraw dotyczących danego stanowiska pracy.
- Kierowanie się zasadami etyki zawodowej.
Rozdział VII
Działalność kontrolna w Ośrodku
§ 21
- System kontroli obejmuje kontrole wewnętrzne i zewnętrzne.
- System kontroli wewnętrznej sprawowany przez Ośrodek obejmuje kontrolę wewnętrzną wszystkich stanowisk pracy w Ośrodku.
- Przedmiotem kontroli wewnętrznej jest prawidłowa realizacja zadań objętych zakresem poszczególnych stanowisk pracy pod kątem ich merytorycznej poprawności, celowości i zgodności z prawem.
- Kontrola wewnętrzna ma na celu ustalenie stanu faktycznego kontrolowanej działalności, rzetelne jej udokumentowanie oraz dokonanie oceny i sformułowanie stosownych wniosków.
- Czynności kontrolne w zakresie swoich uprawnień wykonuje Dyrektor.
- Działalność kontrolną prowadzi się w formie kontroli planowanych i doraźnych.
- Ze względu na zakres przedmiotowy rozróżnia się kontrole:|
a) kompleksowe – obejmujące całokształt działalności Ośrodka,
b) problemowe – oceniające realizację wybranych zagadnień,
c) sprawdzające – oceniające wykonanie zadań, wynikających z uprzednio prowadzonych kontroli,
d) okresowe – wynikające z planów kontroli,
e) doraźne - przeprowadzana w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że w działaniu doszło lub mogło dojść do naruszenia przepisów. - Kontrole zewnętrzne odnotowywane są w książce kontroli.
- Pracownicy są zobowiązani do współpracy z organami kontroli zewnętrznej, podejmowania działań zapewniających wykonanie zaleceń i wniosków zawartych w wystąpieniach tych organów oraz przygotowywania projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne.
Rozdział VIII
Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 22
- Dyrektor Ośrodka podpisuje pisma dotyczące prowadzonych postępowań oraz decyzje administracyjne na podstawie upoważnień Wójta.
- Dyrektor Ośrodka może upoważnić pracowników do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostałych w zakresie działalności stanowisk pracy.
Rozdział IX
Zasady obiegu korespondencji w Ośrodku
§ 23
- Korespondencję wpływającą do Ośrodka przekazuje się do wglądu Dyrektora w celu zapoznania się i jest rejestrowana w Dzienniku korespondencyjnym.
- Korespondencję przekazuje się do dalszego załatwienia pracownikom Ośrodka.
Rozdział X
Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka
§ 24
Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka określa ustawa o pracownikach samorządowych oraz kodeks pracy.
§ 25
- Pracownikowi Ośrodka przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji zawodowych .
- Pracownikom Ośrodka, którzy wzorowo i sumiennie wykonują swoje obowiązki mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia określone w Regulaminie wynagradzania pracowników Ośrodka.
§ 26
W stosunku do pracowników naruszających porządek i dyscyplinę pracy stosowane są kary przewidziane w Kodeksie Pracy.
Rozdział XI
Tryb Pracy Ośrodka
§ 27
- Czas pracy pracowników Ośrodka wynosi 40 godzin tygodniowo.
- Ośrodek jest czynny w następujących dniach:
a) w poniedziałki w godzinach od 7:30 do 16:00,
b) w dniach od wtorku do czwartku w godzinach od 7:30 do 15:30,
c) w piątki w godzinach od 7:30 do 15:00. - Codziennie przed rozpoczęciem pracy pracownik jest zobowiązany podpisać listę obecności.
- Wyjazdy i wyjścia służbowe muszą być dokumentowane delegacjami oraz zapisami w książce wyjść znajdującej się w Ośrodku .
- Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny dla załatwienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy. Zwolnienia udziela Dyrektor, gdy zachodzi nieunikniona potrzeba takiego zwolnienia.
- Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w ust. 6, pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jeżeli odpracował czas zwolnienia.
- Pracownik ma prawo do corocznego urlopu wypoczynkowego w wymiarze określonym w Kodeksie Pracy.
- Każdy pracownik na czas nieobecności w pracy powinien mieć wyznaczonego zastępcę zorientowanego w zagadnieniach i dokumentacji.
- Po zmianach personalnych obowiązuje protokolarne przekazanie dokumentacji wynikający z zakresów czynności.
§ 28
- Zabrania się wynoszenia jakichkolwiek przedmiotów stanowiących własność Ośrodka bez zgody Dyrektora.
- Przebywanie pracowników w pomieszczeniach Ośrodka poza godzinami pracy może mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu zgody Dyrektora.
- Przebywanie na terenie Ośrodka w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających jest zabronione.
- Na teren Ośrodka nie wolno wnosić alkoholu i środków odurzających.
- Pracownik będący w stanie po spożyciu alkoholu nie może być dopuszczony do wykonywania pracy.
- Obowiązuje zakaz palenia tytoniu w Ośrodku z wyjątkiem palarni lub miejsc wydzielonych do palenia odpowiednio oznakowanych i wyposażonych.
- W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy, pracownik obowiązany jest poinformować pracodawcę o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym terminie jej trwania.
Rozdział XII
Postanowienia końcowe
§ 29
- Szczegółowy zakres obowiązków pracowników określają zakresy czynności na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Dyrektor Ośrodka jest zobowiązany do zapoznania nowo przyjętych pracowników przed przystąpieniem do pracy ze:
a) Statutem Ośrodka,
b) Regulaminem Organizacyjnym Ośrodka,
c) Przepisami ,,RODO”.
§ 30
- Spory kompetencyjne między pracownikami rozstrzyga Dyrektor.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, a dotyczącym funkcjonowania Ośrodka mają zastosowanie właściwe przepisy prawa, w tym ustaw których zadania są realizowane w Ośrodku.
§ 31
Nowe stanowiska pracy związane z realizacją zadań statutowych Ośrodka tworzy Dyrektor w ramach posiadanych środków w uzgodnieniu z Wójtem Gminy.
§ 32
Wszelkich zmian w regulaminie dokonuje Dyrektor Ośrodka w trybie właściwym dla jego przyjęcia.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nowogródku Pomorskim z siedzibą w Karsku
Schemat struktury organizacyjnej
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogródku Pomorskim z siedzibą w Karsku